Αυγολεμονο του Φιλιππου

Βασική συνταγή και μυστικά


Το καλύτερο αυγολέμονο που έχω φάει ποτέ, το φτιάχνει ο πεθερός μου, όταν φτιάχνει σούπα κοτόπουλο. Η συνταγή που ακολουθεί είναι από τα Επτάνησα και βγαίνει μια παχιά, αφρώδης παν-νόστιμη "κρέμα".

Αν θέλετε πιο ελαφριά υφή μειώνετε τα αυγά. Αν θέλετε λιγότερο ή περισσότερο έντονη τη γεύση του λεμονιού, προφανώς ρυθμίζετε το λεμόνι. Αν θέλετε έξτρα πινελιές γεύσης, μπορείτε στο σερβίρισμα να προσθέσετε πιπέρι (μαύρο ή ακόμα καλύτερα κόκκινο) ή πάπρικα. Αν χρησιμοποιήσετε χωριάτικα αυγά θα έχει από έντονο κίτρινο έως πορτοκαλί χρώμα, αλλιώς θα είναι λευκό ή ελαφρώς κίτρινο. Το μεγαλύτερο νομίζω μυστικό για το αυγολέμονο είναι η υπομονή!

Υλικά (για 4 μερίδες):


4 αυγά (χωρισμένα σε κρόκο και ασπράδια)


1 μέτριο λεμόνι

Εκτέλεση:


Χτυπάμε τα ασπράδια μαρέγκα. Όταν γίνει αρκετά σφιχτή, αρχίζουμε να προσθέτουμε το λεμόνι πολύ αργά, συνεχίζοντας το χτύπημα. (Εγώ χρησιμοποιώ μίξερ, ο πεθερός μου το κάνει με αυγοδάρτη). Όταν έχουμε προσθέσει όλο το χυμό του λεμονιού, αρχίζουμε να προσθέτουμε σε μικρές ποσότητες ζουμί από το φαγητό, που έχουμε διατηρήσει ζεστό ή και καυτό. Χρειάζεται να προσθέτουμε μικρές ποσότητες για να μην ψηθεί το αυγό και "κόψει". Όταν η θερμοκρασία του αυγολέμονου κοντεύει να φτάσει τη θερμοκρασία της κατσαρόλας προσθέτουμε τους κρόκους. Συνεχίζουμε το χτύπημα για 1-2 λεπτά και μετά αδειάζουμε το αυγολέμονο στο φαγητό. Ο πεθερός μου το βάζει να πάρει και μία βράση με το αυγολέμονο. Αλλά αν δεν υπάρχει χρόνος είναι και έτσι υπέροχο!

Καλή όρεξη!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις