Κλασικη ρομαντικη λογοτεχνια

Pride and Prejudice / Jane Austen

(Περηφάνια και προκατάληψη)


Δεν ξέρω ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για ένα κορίτσι να διαβάσει αυτό το βιβλίο. Πρόκειται για ένα πολύ επικίνδυνο ανάγνωσμα. Ήμουν στην τρυφερή ηλικία των 15 όταν το πήρα. Αλλά των 15 στα 90’s όταν ο έρωτας ήταν ρομαντικός, πλατωνικός και συναρπαστικός. Και τότε στις 17/9/’96, όπως γράφω και στην παιδική αφιέρωση που μου έκανα, από το βιβλιοπωλείο της γειτονιάς μου στα Πατήσια, αγόρασα και έμπασα στο σπίτι μου τον κο Ντάρσι. Υπάρχει άραγε γυναίκα που έχει διαβάσει αυτό το βιβλίο και δεν έχει ερωτευτεί έστω και λίγο τον κο Ντάρσι; Είναι η Jane Austen μόνο για γυναίκες; Το σίγουρο είναι πως συγκεκριμένα το «Περηφάνια και προκαταληψη» έχει πουλήσει περισσότερα από 20 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως για κάποιο λόγο.


Φυσικά δε θυμάμαι γιατί αγόρασα αυτό το βιβλίο. Δεν ξέρω τι ήταν αυτό που με τράβηξε, γιατί η περιγραφή που έχει στο οπισθόφυλλο η συγκεκριμένη έκδοση (και η οποία προδίδει το τέλος του βιβλίου-κανονικό spoiler) είναι απλά κακή και ουσιαστικά διαφημίζει sequels του μυθιστορήματος από άλλους συγγραφείς... Υποθέτω, με το τωρινό μου μυαλό, ότι με τράβηξε η goth εμφάνιση του εξώφυλλου, καθώς έμπαινα με τα μπούνια σε μια μελαγχολική εφηβεία. Πάντως το Περηφάνια και προκατάληψη έγινε το αγαπημένο μου βιβλίο και η Jane Austen η αγαπημένη μου συγγραφέας για πολλά χρόνια.

There is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must be in want of a wife.” / «Υπαρχει μια κοινώς αποδεκτή αλήθεια πως ένας ανύπαντρος άντρας, κάτοχος αξιόλογης περιουσίας, πρέπει να ψάχνει να βρει σύζυγο»... και με αυτή την πασίγνωστη εισαγωγή ξεκινούν οι περιπέτειες της οικογένειας Μπένετ, η οποία ζει στην αγγλική επαρχία με πολύ μικρό εισόδημα και με πέντε κορίτσια που είναι ή πλησιάζουν σε ηλικία γάμου. Ένα ρομαντικό βιβλίο γεμάτο χιούμορ και διακρητική ειρωνία, αλλά κυρίως με χαρακτήρες που σκιαγραφούνται τόσο ξεκάθαρα μέσα από τους διαλόγους και τις πράξεις τους, που παίρνουν ζωή μέσα από τις σελίδες και γίνονται γνωστοί σου. Ο σαρκαστικός κος Μπένετ, η κουτοπόνηρη επαρχιώτισα κα Μπένετ, η όμορφη και καλόψυχη Τζέην, η έξυπνη και ανεξάρτητη Ελίζαμπεθ, ο γλοιώδης κος Κόλινς, ο παραπλανητικά γοητευτικός Γουίκαμ... Και φυσικά ο αινιγματικός, απόμακρος, αγενής κος Ντάρσι, ο άντρας που θέλεις να μισείς, αλλά καταλήγεις να αγαπάς.


Ναι, είναι ένα επικίνδυνο βιβλίο! Τοποθετεί τον πήχη του τέλειου άντρα πολύ ψηλά! Αλλά, εγώ ήμουν τυχερή! Γιατί γνώρισα τον δικό μου κο Ντάρσι. Που ήταν και απόμακρος και αινιγματικός και αγενής με την πρώτη ματιά. Και που είναι σε όλα τέλειος με όλες τις επόμενες ματιές! Και που τον παντρεύτηκα στις 17/9/2011, στην επέτειο της αγοράς αυτού του βιβλίου (όπως ανακάλυψα βγάζοντας τις φωτό για το μπλογκ!! Τυχαίο;;;;;;)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις