Ώρα για χαλάρωση

Χαλαρώστε γιατί χανόμαστε!


Υπάρχουν περίοδοι που ο ρυθμός της ζωής μου είναι τόσο ιλιγγιώδης που νιώθω ότι δεν έχω χρόνο για τα βασικά...Πόσο μάλλον για να χαλαρώσω. Είμαι εργαζόμενη μητέρα. Με δύο μωρά. Ένα 3,5 χρονών αγρίμι και ένα 1 έτους εκκωλαπτόμενο αγρίμι. Έχω ένα 5χρονο Τζακ Ράσελ (αγρίμι). Δουλεύω σε νοσοκομείο. Βάρδιες. Αργίες. Ο άντρας μου επίσης βάρδιες. Αργίες. Βοήθεια δεν υπάρχει, ζούμε μακριά από τους γονείς και δεν περισσεύουν χρήματα για νταντά...Κάνουμε σκυταλοδρομία πολλές μέρες δίνοντας τα κλειδιά του αυτοκινήτου στην πόρτα κι ένα φιλί στα πεταχτά. "Πάρε με τηλ"!


Και η χαλάρωση; Δε γίνεται χωρίς χαλάρωση. Χωρίς λίγο χρόνο για τον εαυτό μας. Έχω βρει, λοιπόν, κάποιες φόρμουλες για να αποφορτίζομαι. Κάνω μικροσκοπικά συνειδητά διαλείμματα. Πολλές φορές απλά κοιτάζω τι υπάρχει γύρω μου για μια στιγμή. Πραγματικά κοιτάζω όμως. Και συνήθως βρίσκω κάτι όμορφο που πριν δεν του είχα δώσει καμία σημασία. Ένα σύννεφο, ένα λουλούδι, ένα χρώμα, τα μάτια των παιδιών μου, το χαμόγελο του άντρα μου. Αν έχω πιο πολύ χρόνο μπορεί να ακούσω ένα τραγούδι. Όχι, στο background. Σταματάω ό,τι κάνω για να το ακούσω. 3-4'. Όλοι έχουμε 3-4'. Κάνω κάτι που με ευχαριστεί. Για λίγο και συνειδητά. Κάνω αναπνοές. Δύο λεπτά συγκέντρωσης στην αναπνοή μας συνήθως είναι πολύ χαλαρωτικό. Δε χρειάζεται να μετρήσετε την εισπνοή, να κρατήσετε, να μετρήσετε την εκπνοή. Δεν το κάνω πάντα. Μερικές φορές αρκεί απλά να νιώσεις την αναπνοή. Να νιώσεις τον πνεύμονα να λειτουργεί. Θετική σκέψη της μέρας. Κάθε μέρα προσπαθώ να θυμηθώ κάτι θετικό που συνέβη. Αυτό συνήθως το κάνω πριν κοιμηθώ. Ακόμα και οι χειρότερες μέρες έχουν κάτι θετικό. Οργάνωση του χρόνου μου. Και αυτό με βοηθάει να χαλαρώνω. Μια λίστα. Τι προλαβαίνω να κάνω. Τι είναι απαραίτητο να γίνει. Τι μπορώ να ζητήσω από κάποιον να μου κάνει. Τι μπορεί να περιμένει.

Δεν πετυχαίνει πάντα. Υπάρχουν μέρες που ξεχνιέμαι και παρασύρομαι από το χείμαρρο της καθημερινότητας. Αλλά και πολλές άλλες μέρες, φροντίζω να χαλαρώνω. Το οφείλω στον εαυτό μου. Και στον άντρα μου. Και στα παιδιά μου. Γιατί όταν είμαι εγώ καλά, είναι κι εκείνοι καλύτερα!

Χαλαρώστε έστω για μια στιγμή.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις